Jak skutecznie schudnąć jeżdżąc na rowerze?

Spośród wszystkich rodzajów sportowych aktywności to właśnie jazda na rowerze stanowi najprzyjemniejszy sposób na zrzucenie zbędnych kilogramów. Choć jeżdżąc na rowerze spalimy mniej kalorii niż podczas pływania czy intensywnych ćwiczeń, rower stanowi nie tylko tani sposób na dojazdy na krótką odległość, ale także skuteczny sposób na odchudzanie.

Nie tylko dieta, ale też aktywność fizyczna

Choć pierwszym krokiem przy rozpoczęciu odchudzania powinien być wybór zdrowej diety zapewniającej odpowiednią ilość kalorii oraz wody, tak naprawdę znacznie ważniejsza jest aktywność fizyczna. Zrzucenie zbędnych kilogramów jest możliwe tylko i wyłącznie w przypadku efektywnie rozplanowanego planu ćwiczeń, który powinien uwzględniać regularny, intensywny wysiłek. Warto jest jednak nie tylko raz na jakiś czas podejmować się długich treningów, ale też wprowadzić do codziennej rutyny regularną aktywność fizyczną. Doskonałym tego sposobem jest właśnie jazda na rowerze, przydatna podczas codziennych aktywności w rodzaju wyjścia do sklepu czy dojazdu do pracy. Warto jest zastanowić się nad zastąpieniem samochodu czy autobusu własnym rowerem – taka forma dojazdu do pracy nie tylko pomoże ci w odchudzaniu, ale też znacząco polepszy twoje samopoczucie!

Ile kalorii spala jazda na rowerze?

Godzina jazdy na rowerze o średniej intensywności i prędkości w przedziale 15-20 km/h spala ok. 610 kcal, co przekłada się na na ok. 0,08 kg spalonego tłuszczu. W praktyce jednak należy wziąć powyższe obliczenia w nawias – podczas jazdy w warunkach miejskich rowerzysta musi często robić postoje np. na światłach, co przekłada się na mniejszą liczbę spalonych kalorii. Warto też pamiętać, że przeliczanie kalorii na spalony tłuszcz jest znaczącym uproszczeniem, a konkretny przelicznik spalonych kcal na spalony tłuszcz różni się w zależności od intensywności ćwiczeń, stanu gospodarki hormonalnej organizmu, ostatniego posiłku oraz nawodnienia przed i podczas treningu.

Jak skutecznie spalać tłuszcz podczas jeżdżenia rowerem?

By uzyskać maksymalne efekty odchudzające w ramach jazdy na rowerze, wystarczy zastosować się do kilku sprytnych tricków przyspieszających spalanie kalorii. Po pierwsze, należy zawsze pamiętać o jak najefektywniejszym nawodnieniu organizmu. Odpowiednia ilość wody w komórkach przyspiesza uzyskiwanie energii ze zmagazynowanego tłuszczu i zarazem stanowi gwarancję zachowania zdrowego organizmu. Po drugie, na 30 minut przed wysiłkiem warto jest zjeść niewielki posiłek zawierający dużą ilość cukrów prostych, np. banana lub jabłko. Zawarty w nich cukier szybko zostanie zużyty w początkowej fazie treningu, a organizm poszukujący źródła energii do spalenia sięgnie po tkankę tłuszczową. Po trzecie, warto jest postawić na duża intensywność treningu – dwie godziny intensywnej jazdy na rowerze z godzinną przerwą pomiędzy znacznie efektywniej spali tkankę tłuszczową od trzech godzin powolnego, choć nieprzerwanego pedałowania.

Jeżdżenie na rowerze stanowi doskonały sposób na zrzucenie zbędnych kailogramów, a zarazem rozwinięcie mięśni nóg. Warto jest jednak pamiętać, że w odchudzaniu najważniejsza jest stanowczość, a po rozpoczęciu aktywności fizycznej warto jest się upewnić, żeby została ona w naszym życiu na długo.